«Η ποίηση δεν ανήκει σ’ αυτούς που τη γράφουν αλλά σ’ αυτούς που την έχουν ανάγκη»

Π. Νερούντα

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Σύκγριση Του Νεκρού Αδελφού με την αντίστοιχη παραλογή της Σερβίας: Εργασία των μαθητών Αργυριάδη Θεόκριτου, Γαβριηλίδου Γαβριέλας, Δαμιανίδου Μαριάννας, Κεσόγλου Θεόδωρου, Κόνσουλα Χρύσας, Κοσμίδου Τζούλιας



Η κόρη και τ” αδέρφια της (Σερβία)                            

 Μάνα με τους εννιά τους γιους και με τη μια την κόρη
 την κόρη τη μονάκριβη, την πολυαγαπημένη
 τους τάιζεν και τους πότιζεν, ώσπου να μεγαλώσουν.
 Φτάσαν οι γιοι της για γαμπροί κι η κόρη της για νύφη,
 κι ήρθαν να τη γυρέψουνε οι τρεις προξενητάδες.
 [...] Στο κοιμητήρι είδεν εννιά και νιόσκαφτους τους τάφους
 και το μαντάτο το πικρό δαγκάει τα σωθικά της,
 που ο Γιόβαν πάει στου Χάροντα, με τ” άλλα της τ” αδέρφια.
 Ευθύς κι αμέσως κίνησε στο σπίτι της να φτάσει,
 κι έφτασε μόνη κι έρημη στη θύρα την κλεισμένη
 κι ακούει κοράκους κρώζουνε, κοράκους και θρηνούνε.
 Κι ουδέ κοράκοι κρώζουνε, κοράκοι ουδέ θρηνούνε
 μόν” είναι ο θρήνος ο γοερός της γερασμένης μάνας.
[...] «Σήκω, μανούλα μου, άνοιξε, σήκω γλυκιά μου μάνα,
 δεν είμαι ο πικροχάροντας, η θυγατέρα σου είμαι
 κι ήρθα κοντά σου, η Γέλιτσα, από τους ξένους τόπους.
 [...] Κατέβηκεν η μάνα της, την πόρτα της ανοίγει
 [...] κι οι δυο στη γης επέσανε, κι οι δυο ξεψυχισμένες.

Ομοιότητες                                               Διαφορές
Μορφή:                                                                                   Περιεχόμενο:
1)      Παραλογή                                                                                    1)    Δεν υπάρχει βρικολάκιασμα.                                                                         
2)      Δημοτικό Τραγούδι                                                                    2)    Αναφέρεται στην φροντίδα της
3)      Ιαμβικός Δεκαπεντασύλλαβος(στίχος)                                       μάνας στα παιδιά της.
4)      Χρόνος Ιστορίας> Χρόνος Αφήγησης
5)      Αφηγηματικά Κενά
6)      Επιταχύνσεις
7)      Λιτός και Πυκνός λόγος
8)      Τονίζεται το αφύσικο(Αδύνατο - θέμα του αδυνάτου)
9)      Επανάληψη
Περιεχόμενο:                                                                                Μαθητές της ομάδας  :
1)      Διαχωρισμός των δυο φύλων.                                                                   Αργυριάδης Θεόκριτος
2)      Αναφορά στον συμβολικό αριθμό 9.                                                          Γαβριήλίδου Γαβριέλα             
3)      Θάνατος των αδερφών της.                                                                          Δαμιανίδου Μαριάνα
4)      Ξενίτευμα της κόρης μακριά της μάνας.                                                    Κεσόγλου Θεόδωρος
5)      Θρήνος της μάνας.                                                                                          Κόνσουλα Χρύσα
6)      Πεθαίνουν και οι δύο(Κορύφωση τραγικότητας).                                    Κοσμίδου Τζούλια


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου